رفتن به محتوای اصلی

هفت راهکار برای این که در سفر هک نشویم!

       ۱- هفت راهکار برای این که در سفر هک نشویم!
این گام نخستین کار پیش از سفر است! پیش از سفر، نشستی با کارشناسان IT داشته باشید و از آنها راهکارهای در امان ماندن از دست هکرها و از دست دادن داده های ارزشمندی که همراهتان هست را جویا شوید. گروه IT، شما را از کارهایی که باید پیش از سفر و یا در هنگام سفر انجام دهید را به شما خواهند داد و یا ممکن است حتی دستگاههایی مانند لپتاپ یا گوشی همراه که داده های ارزشمندی در آنها نیست را در اختیار شما بگذارند.
 
     ۲- گوشی همراه خود را خانه جا بگذارید!    
اگر می توانید، گوشی هوشمند خود را به همراه نبرید و آن را در خانه بگذارید. یک گوشی ساده ی ارزان که داده ای در آن نگهداری نمی شود جایگزین بسیار مناسبی برای گوشی گران شما است که داده های ارزشمند فراوانی را در خود نگه می دارد. همیشه نگران ایمیل ها و عکسها و دیگر داده ای از این دست خود باشید. آمار نشان داده است که در اورپا و آمریکا نیمی از گوشی های هوشمند یافته شده هرگز به صاحبان آنها برگردانده نمی شوند.
 
     ۳- سیم کارت اصلی را در بیاورید!
بجای آن که سیم کارت خود را به همراه ببرید، پیش از رسیدن آن را با یک سیم کارت اعتباری ارزان جابجا کنید. دیگر این روزها یافتن یک سیم کارت اعتباری از خریدن کفش آسانتر است، پس کوتاهی نکنید! با این کار بسیاری از داده ای گران بها مانند شماره تلفن مشتری ها و پیامکهای کاری و اداری و دیگر داده های از این دست خود را محفوظ می دارید و به دزدی که گوشی شما را می دزد کمترین اطلاعات ممکن را لو خواهید داد.
   
  ۴- از Wifi دوری کنید!
بسیاری از کارشناسان امنیت پیشنهاد می کنند که مدیران برای دسترسی به اینترنت از بکار بردن شبکه های بیسیم Wifi هتلها و فرودگاهها خودداری کنند. از آنجا که این دسته از شبکه ها در دسترس کاربرانی گوناگون و بی نام نشان هستند، و نیز احتمال بروز حملاتی مانند Man in the Middle یا Redirection در آنها بسیار بیشتر است، راه کار کارآمد این است که از گروه IT سازمان تان بخواهید که با فراهم کردن VPN، برای دسترسی به اینترنت از شبکه خود سازمان بهره ببرید.
 
   ۵- به سیگنال گوشی خود نگاه کنید
نرم افزارهای جاسوسی و شنود گفتگوهای موبایل باشتاب فراوان گسترش یافته اند. در این میان، تلفن هایی که سامانه ۲G را به جای سامانه ۳G بکار می برند بسیار شنود پذیرتر هستند. جالب است بدانید که هنگامی که هکرها می خواهند یک سیستم تلفن همراه را شنود کنند، در بیشتر مواقع آن را وادار می کنند که بجای شبکه ۳G، شبکه ۲G را بکار ببرد. ریشه این کار باز می گردد به این حقیقت که الگوریتم رمزنگاری A5/1 که در سامانه ۲G بکار می رود به سادگی شکسته می شود و شنود بلادرنگ صدا (Real time streaming) است. روی هم رفته اگر جایی که به آن سفر می کنید از سامانه ۳G پشتیبانی می کند، چنانچه در هنگام سفر ناگهان ارتباط ۳G گوشی شما با ۲G جابجا شد کمی نگران شوید!
  
  ۶- امنیت فیزیکی را فراموش نکنید
امنیت فیزیکی را از یاد نبرید. هستند بسیاری از مدیران و کارشناسان که پس از بازگشت به هتل با دزدیده شدن گوشی همراه و یا لپتاپ خود روبرو شده اند. آگاه باشید که هنگامی که سارق به دستگاههای شما دسترسی فیزیکی دارد، محافظت از داده ها و اطلاعات آنها بسیار بسیار دشوار خواهد بود.
  
  ۷- ساده گفتگو نکنید
یک راه خیلی ساده برای اینکه از شنود گفتگوهای خود فرار کنید، این است که همه چیز را همانگونه که هست به زبان نیاورید! گاهی کمی رمزنگاری هم بد نیست. مثلاً بجای آن که نام مشتری را کامل به زبان بیاورید، نشانه هایی از او بگویید. یا اگر با شنونده در باره یک نامه مشترک صحبت می کنید، بجای خواند همه متن، از شماره خط یا شماره پاراگراف استفاده کنید. تنها یادتان باشد که بیش از آنچه شما نگرانید، هکرها مشتاق دست یافتن به اطلاعات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا