رفتن به محتوای اصلی

معتبرترین و محبوب ترین ضدویروس ها نیز، کاملا امن نیستند

مطالعات کسپرسکی لب نشان داد:
 
معتبرترین و محبوب ترین ضدویروس ها نیز، کاملا امن نیستند
 
با Kaspersky Security Scan می‌توانید سیستم خود را به رایگان اسکن کرده و بدافزارهایی را شناسایی کنید که ضد ویروس های دیگر از یافتن آنها عاجزند. به گزارش روابط عمومی پاد به نقل از کسپرسکی، برنامه Kaspersky Security Scan به منظور بررسی سطح سلامت امنیت سیستم های کامپیوتری طراحی شده است.
 
این برنامه رایگان اطلاعات به روزی در مورد تهدیدات و آسیب پذیری های موجود روی سیستم ها ارایه می دهد و قادر به شناسایی بدافزارهای خطرناکی است که اغلب راهکارهای امنیتی تجاری محبوب آنها را شناسایی نمی کنند. فناوری های ضد بدافزار پیشرفته Kaspersky Security Scan به هزاران کاربر در سراسر دنیا در شناسایی ویروس ها و تروجان های فعال روی سیستم هایشان کمک کرده است.
 
امروزه تولیدکنندگان راهکارهای امنیتی تجاری و رایگان به کاربران اطمینان می دهند که با بهره گیری از نرم افزارهای آنها، می توانند سیستم خود را کاملا ایمن کنند. اما در عمل همیشه اینگونه نیست؛ براساس یافته های کسپرسکی لب در اوایل سال ۲۰۱۳ حتی راهکارهای امنیتی محبوب و معتبر هم ممکن است گاهی برنامه های خرابکارانه را شناسایی نکنند و در نتیجه کاربران از وجود تهدیدات امنیتی ناآگاه بمانند.
 
در مطالعه ای که از سوی کسپرسکی لب صورت گرفت، یک تروجان به نام ZAccess روی دامنه گسترده ای از سیستم ها شناسایی شد که از نرم افزارهای ضد ویروس بهره می بردند. این تروجان به محض بارگذاری روی سیستم، ماژول هایی را دانلود می کند که فعالیت های خرابکارانه انجام می دهند: دست کاری نتایج جست و جو، باز کردن خودکار لینک های پیشنهادی مهاجمان سایبری و دانلود فایل های مخرب از جمله خرابکاری های این بدافزار است.
 
Sality بدافزار دیگری است که طی مطالعات کسپرسکی لب شناسایی شده است. این برنامه مخرب بعد از نفوذ به سیستم، راهکارهای امنیتی نصب شده روی کامپیوتر قربانی را از کار می اندازد و دسترسی به دامنه های وب تولیدکنندگان نرم افزارهای ضد ویروس را مسدود می کند. Sality برای جلوگیری از حذف دستی به وسیله کاربر، تمام راه های دسترسی به Task Manager و Registry Editor را می بندد. این بدافزار بعد از نصب روی سیستم، چند ماژول خرابکارانه را برای سرقت اطلاعات محرمانه (از جمله نام کاربری و رمز عبور سرویس های اینترنی)، ارسال هرزنامه و تبدیل کامپیوتر قربانی به ابزاری برای رمزگشایی به روش Brute Force پیدا می کند.
 
ZAccess و Sality تنها دو نمونه از ده ها بدافزاری هستند که کسپرسکی لب در تحقیقات خود موفق به شناسایی آنها شده است. این تحقیقات یک نتیجه مهم و غافلگیرکننده را در بر دارد؛ راهکارهای امنیتی معتبر و شناخته شده هم امنیت کامل سیستم های کامپیوتری را تضمین نمی کنند و همیشه باید راه حل دیگری هم در آستین داشت.
 
راهکار کسپرسکی
 
Kaspersky Security Scan ابزاری رایگان از سوی کسپرسکی لب است که به عنوان یک راهکار امنیتی، سلامت سیستم های کامپیوتری را محک می زند. این برنامه سیستم عامل ویندوز را اسکن و ویروس ها، تروجان ها، کرم ها و سایر بدافزارها را شناسایی می کند.
 
Kaspersky Security Scan همچنین می تواند آسیب پذیری ها و تنظیمات ناامن برنامه هایی نظیر دستگاه های اکسترنال را شناسایی کند که به کامپیوتر متصل هستند و به طور خودکار اجرا می شوند. سرویس ابری Kaspersky Security Network منبع دایمی به روز رسانی اطلاعات مربوط به بدافزارها و آسیب پذیری هاست. از این گذشته Kaspersky Security Scan با اتصال به پایگاه های داده ضد ویروس محصولات تجاری کسپرسکی همواره به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کند.
 
به این ترتیب این ابزار رایگان همیشه از آخرین داده ها و به روز رسانی ها برخوردار و قادر است به طور موثر با جدیدترین تهدیدات مقابله کند. Kaspersky Security Scan بعد از انجام اسکن، گزارش جامعی از آسیب پذیری های موجود ارایه و راهکارهای امنیتی پیشنهاد می کند.
 
یکی از مزیت های قابل توجه Kaspersky Security Scan تداخل نداشتن آن با راهکارهای امنیتی دیگر است. بنابراین کاربران لازم نیست برای استفاده از این برنامه ضد ویروس اصلی خود را حذف یا غیر فعال کنند. اولگ ایشانوف، مدیر بخش تحقیقات ضد بدافزار کسپرسکی لب می گوید: «اولویت اصلی کسپرسکی لب محافظت از کاربران برابر تهدیدات سایبری نوظهور است. به این منظور Kaspersky Security Scan را ارایه کرده ایم؛ یک راهکار امنیتی ثانویه که امنیت محیط کاربری کاربران سیستم عامل ویندوز را تخمین می زند و بدافزارها و آسیب پذیری ها را شناسایی می کند.
 
آمار گردآوری شده از سوی متخصصان کسپرسکی لب نشان می دهد که اسکن سیستم های کامپیوتری به وسیله برنامه ای چون Kaspersky Security Scan اهمیت فراوانی دارد و حتی روی سیستم های مجهز به نرم افزارهای ضد ویروس معتبر هم لازم است اسکن ثانویه انجام شود. Kaspersky Security Scan همچنین به کمک کسانی می آید که به هر دلیل ممکن از محصولات امنیتی استفاده نمی کنند، اما می خواهند از سلامت سیستم خود اطمینان حاصل کنند. البته پیشنهاد ما به تمام کاربران، خرید یک راهکار امنیتی جامع مانند Kaspersky Internet Security 2013 است.»
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا