رفتن به محتوای اصلی

خودپردازها و سيستم هاي عامل اداري کشور در خطر هستند!

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’10’ down=’10’]

ایسنا- یک کارشناس فناوری اطلاعات در رابطه با خارج شدن ویندوز xp از پشتیبانی مایکروسافت و مشکلاتی که این اتفاق می تواند در فضای مجازی به وجود آورد، گفت:

تمامی سیستم های اداری و خودپردازهای کشور از سیستم عامل ویندوز xp استفاده می کنند و این موضوع دست مهاجمان را باز می گذارد تا بتوانند با نفوذ به این سیستم ها به هدف خود دست پیدا کنند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

پویان افضلی در این خصوص افزود: وقتی یک سیستم عامل از پشتیبانی شرکت مرکزی اش خارج می شود؛ یعنی شرکت مرکزی دیگر به روزرسانی را برای آن سیستم عامل عرضه نخواهد کرد. این موضوع به این معنا است که حفره های امنیتی و اشکالات ویندوز xp دیگر برطرف نخواهد شد. این سیستم عامل ایرادهای بسیاری دارد و هکرها به راحتی می توانند از این حفره های امنیتی سوءاستفاده کنند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

وی در مورد نحوه برطرف کردن این مشکل گفت: بهتر بود از همان اول تمام سیستم داخلی کشور را با برنامه های متن باز طراحی می کردند. برنامه های متن باز این اجازه را به سازمان ها می دهد تا به راحتی تغییرات مورد نظرشان را در آن اعمال کنند و سیستم امنیتی خاص خود را به وجود آورند. به نظر می رسد چون کارکردن و محیط کاربری سیستم های متن باز کمی دشوار است، ویندوز را جایگزین آن کردند که کاری اشتباه بود. در حال حاضر می توان گفت تعداد بسیار زیادی از سیستم های داخل ایران از ویندوز xp استفاده می کنند که باید سیستم عاملشان را تغییر دهند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

این کارشناس در مورد هزینه ای که تغییر سیستم عامل به دنبال دارد گفت: اصولا خود تغییر سیستم عامل به دلیل اینکه اکثر برنامه ها در ایران پولی نیستند خرجی ندارد و تعویض آنها در کل کشور یک بازه زمانی سه تا ۶ ماه می خواهد. اما اگر بخواهیم از این وجه به قضیه نگاه کنیم که سیستم های عامل جدید سخت افزار بهتری می خواهند، باید تمام سخت افزارهای قبلی را تغییر دهند و این موضوع خرج کلانی روی دست دولت می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا