رفتن به محتوای اصلی

نخستین وزیر امنیت سایبری آمریکا معرفی شد.

cyberکاخ سفید یکی از سرداران بازنشسته‌ی نیروی هوایی کشور را به‌عنوان اولین وزیر فدرال امنیت سایبری آمریکا، معرفی کرد. این سمت هشت ماه پیش به‌منظور افزایش امنیت سایبری کشور در مقابل هکرها ایجاد شده بود.
گرگوری توهیل (Gregory Touhill)، قرار است از شبکه‌های دولتی و زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات حفاظت کند.
دولت فدرال آمریکا در یک سال گذشته، امنیت سایبری را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است. این روند پس از حمله به سیستم‌های مهم این کشور از جمله سیستم‌های آژانس امنیت ملی و حزب دموکرات توجه بیشتری جلب کرد. مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند، روسیه پشت این حملات بوده و قصد دارد با دخالت بر سیستم‌های انتخاباتی، کشور را دچار چالش کند.

این سمت در ماه فوریه با بودجه‌ی ۱۹ میلیارد دلاری و با حمایت کنگره و دولت فدرال ایجاد شد. این در حالی است که سمت مذکور یک پست سیاسی است و رئیس جمهور بعدی می‌تواند در ماه ژوئیه سال آینده مسئول آن را تغییر دهد.
در حال حاضر توهیل وزیر یا معاون مشاور امنیت سایبری و ارتباطات در وزارت امنیت داخلی آمریکا محسوب می‌شود. وی کار خود را از ماه آینده آغاز خواهد کرد.
وظایف این مقام شامل ایجاد و اجرای سیاست‌های مناسب برای حفاظت از اطلاعات در مراکز فدرال آمریکا و حسابرسی دوره‌ای و تشخیص نقاط ضعف، است.

 

ATHENA TELEGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا