رفتن به محتوای اصلی

رونمایی از «Kaspersky OS» پس از ۱۴ سال توسعه

نخستین سیستم عامل غیرقابل هک معرفی شد
شرکت امنیتی کسپرسکی از سیستم عامل غیر قابل هک خود به نام «Kaspersky OS» رونمایی کرد.
یوجین کسپرسکی مدیرعامل شرکت کسپرسکی با بیان این که توسعه این سیستم عامل ۱۴ سال طول کشیده است گفت: که هیچ‌کدام از سیستم‌عامل‌های محبوب با اولویت دادن به امنیت طراحی نشده‌اند، بنابراین ساده‌تر و امن‌تر بود تا از ابتدا سیستم‌عاملی را با اصول درست طراحی کرد، که ما هم همین کار را کردیم.
وی با بیان این که این سیستم‌عامل جدید به جای طراحی بر مبنای لینوکس، از ابتدا نوشته شده است گفت: برای نخستین بار از این سیستم عامل در دستگاه سوییچ لایه‌ ۳ شرکت Kraftway استفاده شده است. این سوییچ لایه ۳ جهت استفاده در شبکه‌هایی طراحی شده که امنیت داده در آن‌ها بسیار اهمیت دارد و باید زیرساختی امن را برای دستگاه‌های IoT فراهم کند.
این سیستم‌عامل غیرقابل هک دو ویژگی مهم دارد. یکی این که طراحی آن بر مبنای معماری میکروکرنل صورت گرفته است که این قابلیت را به کاربران آن می‌دهد تا سیستم‌عامل را بر مبنای نیازهای خود سفارشی‌سازی کنند. بنابراین، با توجه به نیازهای کاربر، Kaspersky OS می‌تواند با استفاده از بلوک‌های تنظیمی مختلف طراحی شود. هم‌چنین طراحی این سیستم‌عامل بر پایه‌ غیر-لینوکسی است. در واقع ویژگی این سیستم‌عامل جدیدِ بدونِ رابط کاربری گرافیکی (GUI)، این است که از ابتدا نوشته شده و حتی کوچک‌ترین ردی از لینوکس در آن نیست.
طبق ادعای کسپرسکی این سیستم عامل غیرقابل هک بوده چرا که این سیستم امنیتی قابلیت کنترل رفتار برنامه‌ها و ماژول‌های سیستم‌عامل را دارد. از سوی دیگر جهت دسترسی بدون مجوز به این سیستم، باید از کامپیوترهای کوآنتومی استفاده شود و بدون آن‌ها، هک کردن این سیستم‌عامل بسیار گران و گزاف خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کسپرسکی در این‌ باره توضیح داد: جهت هک کردن این platform نیاز است که یک مجرم سایبری امضای دیجیتال صاحب حساب را بشکند و این بدون کامیپوترهای کوآنتومی بسیار گران خواهد بود.
حملات اخیر DDoS بسیاری از وب‌سایت‌ها را در ماه‌های گذشته تحت تاثیر قرار داده است. با این حال کسپرسکی تضمین کرده است که Kaspersky OS از دستگاه‌هایی مانند سیستم‌های کنترل صنعتی، SCADA، ICS و IoTها در مقابل حملات سایبری محافظت می‌کند. شدیدترین حمله DDoS اخیر بر روی سرورهای DNS شرکت Dyn بود که توانست سایت‌های محبوبی چون آمازون و تویتر را از دسترس خارج کند. این حملات توسط باتنت‌هایMirai انجام شدند و توانستند دستگاه‌های هوشمند مانند دوربین‌های امنیتی را آلوده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا