رفتن به محتوای اصلی
محافظت از اکانت اینستاگرام در برابر هک شدن

محافظت از اکانت اینستاگرام در برابر هک شدن

استفاده کنندگان شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش هستند. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی خصوصا در ایران بشمار می‌رود. خیلی از کسب و کارها و اشخاص محبوب و سرشناس در این شبکه‌ اجتماعی حضور دارند و هرکدام در خطر هک شدن و دزدیده شدن حساب کاربری خود قرار دارند. حتما خبر هک شدن اینستاگرام خیلی‌ها به گوشتان رسیده و نگران هستید که شما هم به سرنوشت آن‌ها دچار نشوید. در اکثر موارد، هک شدن اینستاگرام تنها به دلیل بی احتیاطی و فریب خوردن از جانب خودتان صورت می‌گیرد و به سادگی اکانت خود را به هکران تقدیم می‌کنید.

در این مقاله با رعایت یکسری نکات امنیتی، از اکانت اینستاگرام خود محافظت کنید.

ایمیل معتبر وارد کنید و آن را تایید کنید.

هنگام ساخت اینستاگرام از شما آدرس ایمیل درخواست می‌شود، حتما از یک ایمیل معتبر استفاده کنید. پس از آن در اولین فرصت ایمیل خود را تایید کنید. توجه داشته باشید که ایمیل شما نقش مهمی در بازگردانی اینستاگرام شما خواهد داشت.

مطمئن باشید ایمیل شما امن باشد!

ایمیل شما تقریبا مانند یک دروازه ورود به حساب‌های آنلابن شماست. اگر شخصی به آن دسترسی داشته باشد، تقریبا به همه حساب‌های کاربری که از ایمیل خود استفاده کردید دسترسی خواهد داشت. بنابراین مطمئن شوید که ایمیل شما کاملا امن باشد. اگر می‌خواهید از اینستاگرام خود محافظت کنید، باید از امن بودن ایمیل خود مطمئن باشید.

شماره موبایل خود را ثبت کنید.

مرحله بعدی ثبت شماره موبایل شماست. در بسباری از مواقع اهراز هویت از طریق ارسال پیامک یا تماس صورتی با شما ایجاد می‌شود.

در صورتی که ایمیل یا شماره تلفن خود را عوض کردید، حتما آن در اینستاگرام خود بروزرسانی کنید. اطلاع رسانی‌ها، درخواست‌ها از این طریق برای شما ارسال می‌شود. پس همیشه از صحت و در دسترس بودن ایمیل و شماره موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

از رمز عبور قوی و پیشرفته استفاده کنید!

اولین جوابی که در خصوص هک نشدن از هر متخصص امنیت بپرسید، پاسخ استفاده از یک رمز عبور قوی و پیشرفته است. اما منظور چیست؟ یعنی از اطلاعات شخصی خود مثل نام و نام خانوداگی، شماره تلفن، تاریخ تولد و… در رمز عبور خود استفاده نکنید. بجای آن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نماد‌ها استفاده کنید. برای اینکار می‌تونید از سرویس‌های آنلاین ساخت رمز عبور تصادفی استفاده کنید. نکته‌ای حائز اهمیت است، اینکه از یک رمز عبور ثابت برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده نکنید.

تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

با فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای Two Factor Authentication هنگام ورود کاربر، علاوه بر رمز عبور باید کد اهراز هویت پیامک شده شده را نیز وارد کند. بدین ترتیب حتی اگر کسی رمز عبور شما را بداند، احتمال آن که کد پیامک شده را داشته باشد بسیار پایین است، چرا که در این صورت باید به بخش پیامک‌های شما نیز دسترسی داشته باشد.

دسترسی به سرویس‌های مشکوک Third Party را لغو کنید!

اول از همه، منظور از سرویس‌های Third Party یعنی سرویس‌هایی که برای استفاده از آن‌ها باید با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شوید. مثل اپ‌هایی که به شما اعلام می‌کنند چه کسانی شما را Follow یا Unfollow کرده و سرویس‌هایی مشابه با آن.

از آنتی ویروس مطمئن برای موبایل خود استفاده کنید!

اگر به حریم شخصی و اطلاعات خود اهمیت می‌دهید، از یک آنتی ویروس مطمئن برای موبایل خود استفاده کنید تا از هرگونه خرابکاری در گوشی شما توسط هکرها گرفته شود. پیشنهاد ما استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی برای موبایل است که امنیت شما را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا