رفتن به محتوای اصلی

Kaspersky Embedded System Security

دستگاههای خودپرداز و دستگاه‌های PoS نه تنها سخت‌افزار به روزی ندارند که سیستم‌عامل آن‌ها نیز عموما قدیمی و به روز نشده‌اند. برخی از این دستگاه‌ها بالای ۱۰ سال عمر کرده‌اند و در طول این مدت نیز به روز رسانی نشده‌اند. بنابراین آسیب‌پذیر بودن این دستگاه‌ها در مقابل حملات سایبری چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی چندان تعجب‌آور نیست. عموم این دستگا‌ها به خصوص در ایران دارای سیستم‌عامل قدیمی XP هستند که حفره‌های امنیتی بسیاری دارند و کار وقتی سخت تر می شود که بدانیم شرکت مایکروسافت دیگر از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نمی کند.
کسپرسکی با توجه به افزایش حملات هکرها از سال ۲۰۰۹ اقدام به تولید محصول امنیتی‌ای گرفته است که بتواند در عین سبک ‌بودن با کم‌ترین منابع سخت‌افزاری (تنها نیازمند ۲۵۶ MB رم و ۵۰ MB فضای خالی بر روی دیسک است.) بسیار کارآ و موثر باشد.
پس از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های سایبری سرقت مالی به نام Carbanak توانسته بود نه تنها توانسته بود با استفاده از skimmerها اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی و حساب‌ها را به سرقت برد بلکه توانسته بود ATM را وادار به پرداخت وجه نماید. در سال گذشته تعداد این نوع حملات به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده‌اند.
راهکار جدید کسپرسکی با بررسی تمامی ۷۰ خانواده‌ی بدافزاری که حملات سایبری مجازی و فیزیکی مختلفی را در جهت سرقت اطلاعات از سیستم‌های مختلف مالی انجام داده اند، توانسته است با تمامی محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های ATM و PoS از آن‌ها بیش‌ترین محافظت را انجام دهد.
به صورت خلاصه ۵ ویژگی برتر این محصول عبارت‌اند از:
۱٫ به راحتی بر روی دستگاه‌های ATM و PoS با حداقل سخت‌افزار نصب می‌شود.
۲٫ با توجه به این که بیش از ۹۰% این دستگاه‌ها هم‌چنان از سیستم‌عامل XP استفاده می‌کنند که دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود، این محصول به شیوه‌ای خاص برای XP بهینه‌سازی شده است. اما بر روی سیستم‌عامل‌های دیگر مانند ویندوز ۷، ویندوز ۲۰۰۹ و خانواده‌ی ویندوز ۱۰ نیز به راحتی قابل نصب است.
۳٫ پایگاه داده‌ی این محصول هم می‌تواند از طریق اینترنت و هم به صورت دستی برای دستگاه‌های ایزوله به روز رسانی شود.
۴٫ با توجه به قدرت بالای محصولات کسپرسکی در تشخیص و یادگیری از تهدیدات، حتی تهدیدهای zero-day، هیچ محصول دیگری این سطح از محافظت را نمی‌تواند ارائه کند.
۵٫ اعمال کردن policyها، به روز رسانی پایگاه داده، انجام اسکن آنتی‌ویروس و گزارش‌گیری، تمامی این قابلیت‌ها را می‌توان تنها از طریق یک کنسول مدیریتی، نظاره و مدیریت کرد.

ATHENA TELEGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا