رفتن به محتوای اصلی

پسرعموهای "استاکس‌نت" شناسایی شدند

staxnet

ایتنا- متخصصان امنیتی معتقد هستند که دولت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حامیان ساخت این ویروس قدرتمند بوده‌اند و این در حالی است که دو کشور تاکنون از اظهارنظر رسمی در این باره خودداری کرده‌اند. کارشناسان اعلام کردند که ویروس اینترنتی «استاکس‌نت» دست‌کم چهار پسر عمو دارد.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری ایسنا، شرکت امنیت اینترنتی کسپرسکی روسیه در گزارشی اعلام کرد که ویروس استاکس‌نت تنها یکی از دست‌کم پنج ویروسی است که بر پایه یک پلت‌فرم ساخته شده‌اند و عملیات تولید آنها به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد.
متخصصان امنیتی معتقد هستند که دولت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حامیان ساخت این ویروس قدرتمند بوده‌اند و این در حالی است که دو کشور تاکنون از اظهارنظر رسمی در این باره خودداری کرده‌اند.
سخنگوی پنتاگون نیز از اظهارنظر درباره گزارش جدید شرکت کسپرسکی خودداری کرده است.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که در حال حاضر ویروس دیگری با نام «دیوکیو» توسط شرکت‌های امنیتی شناسایی شده است که از قدرت نفوذ بالایی برخوردار بوده و گفته می‌شود که وظیفه آن دزدی اطلاعات از رایانه‌هاست.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

کاستین رایو ـ رییس دپارتمان تحقیق و آنالیز شرکت کسپرسکی ـ در این باره گفت: تیم شرکت کسپرسکی شواهدی را گردآوری کرده‌اند که نشان می‌دهد همان پلت‌فرمی که در ساخت ویروس‌های استاکس‌نت و دیوکیو استفاده شده است، دست کم در ساخت سه ویروس دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا