رفتن به محتوای اصلی

اینترنت باید به منطقه‌ آزاد نظامی تبدیل شود

در دنیایی که دولت‌ها ده‌ها میلیارد پوند صرف مسلح کردن خود در مقابل جنگ‌های سایبری می‌کنند، یوجین کسپرسکی، مدیر اجرایی بزرگ‌ترین شرکت امنیت کامپیوتر ادعای دیگری دارد.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

تلگراف- وی خطاب به سیاستمداران و مقامات دولت‌ها گفت که به جای هزینه کردن در مقابل جنگ‌های سایبری باید اینترنت را به منطقه‌ آزاد نظامی تبدیل کنند.وی افزود: تقریبا تمامی زوایای زندگی ما در دنیای پیشرفته کنونی به کامپیوترهایی بستگی پیدا کرده‌اند که همگی به اینترنت وصلند و تمامی این کامپیوترها در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیرند. به طور مثال، استاکس‌نت برنامه هسته‌ای ایران را تهدید کرد. استاکس‌نت ویروسی بود که برای تخریب فیزیکی تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم برنامه‌ریزی شده بود. وی عنوان کرد که استاکس‌نت سال گذشته رها شد و تایید کرد که کشورهای مختلف در حال آماده‌سازی تسلیحات سایبری هستند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

یوجین کسپرسکی همچنین گفت: استاکس‌نت پیشرو نرم‌افزارهایی بود که می‌توانند حتی از طریق یک ایمیل ساده خسارات واقعی و جبران ناپذیری متحمل کنند. وی افزود: در حالیکه جاسوسان از بهره‌برداری از اینترنت بسیار خشنودند، مقامات نظامی هنوز با این تصور دست به گریبانند که جاسوسان سایبری می‌توانند تمامی امور آنها را فلج کنند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’3′ down=’3′]

به گفته یوجین کسپرسکی، همانطور که می‌توان با وضع قوانین بین‌المللی از افزایش بمب‌های هسته‌ای در جهان جلوگیری کرد، می‌توان با وضع قوانین خاص نیز از کشمکش‌های همه جانبه دیجیتال اجتناب کرد. وی طی سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیت سایبر در مکزیک عنوان کرد که باید یک قانون سایبر بین‌المللی برای اختیارات انرژی اتمی وضع کرد و گزارش‌های مربوط به این امر را به سازمان ملل و قدرت‌های بازرسی دیگر ارایه کرد. وی افزود: این قوانین شامل تسلیحات سایبر نیز می‌شود و مطمئنا این روش وضعیت کنونی را بهبود خواهد بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا