رفتن به محتوای اصلی

پـایـان حمـایت مایکـروسافت از وینـدوز XP

با پایان پشتیبانی مایکروسافت آسیب‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کاربران ویندوز XP را تهدید می‌کند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’10’ down=’10’]

مایکروسافت پس از ۱۴ سال، در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ پشتیبانی از ویندوز XP را پایان می‌دهد. به این ترتیب پس از تاریخ اعلام شده دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی برای ویندوز XP منتشر نخواهد شد و کاربران این سیستم‌عامل پشتیبانی فنی دریافت نخواهند کرد. به همین دلیل روی آوردن کاربران به سیستم‌عامل‌های به‌روزتر از جمله ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ اهمیت فراوانی دارد. امکانات مدیریتی سیستم‌عامل‌های امروزی به کاربران امکان می‌دهد تا از امنیت بسیار بالاتر، حق انتخاب گسترده‌تر برای نیروی کار همراه، بهره‌وری بیشتر و کاهش قابل توجه هزینه‌های مالکیت برخوردار شوند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’10’ down=’10’]

به بیاندیگر اگر کاربر ویندوز XP هستید، سریعتر دست به کار شوید چرا که پس از ۸ آوریل ۲۰۱۴ از به‌روزرسانی امنیتی یا پشتیبانی فنی برای این سیستم عامل خبری نخواهد بود و عملا کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز XP در خطر خواهند بود. به‌روزرسانی‌های امنیتی، آسیب‌پذیری‌ها و راه‌های نفوذ بدافزارها را به سیستم مسدود کرده و از داده‌های کاربران محافظت می‌کند.

[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’10’ down=’10’]

استفاده از ویندوز XP با سرویس پک ۳ پس از هشتم آوریل ۲۰۱۴ خطرات احتمالی زیر را در پی خواهد داشت:

  •  امنیت

سیستم شما بدون دریافت وصله های  امنیتی حساس ، ممکن است در مقابل  ویروس‌ها، نرم افزارهای جاسوسی و سایر ابزارهای خرابکارانه آسیب‌پذیر شود؛ ابزارهایی که اطلاعات تجاری شما را به سرقت برده و یا نابود می‌کنند. نرم‌افزارهای ضدویروس نیز به‌تنهایی نمی‌توانند از سیستم‌های مبتنی بر ویندوز XP پس از تاریخ یاد شده محافظت کنند.

  • همخوانی

کسب و کارهایی که موظف به همخوانی با قوانین رگولاتوری مختلف- مانند قوانین وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا- هستند ممکن است در همخوانی با قوانین و مقررات دچار مشکل شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از پیش‌نیازهای این وزارتخانه برای سیستم‌های اطلاعاتی از جمله قوانین مربوط به امنیت اطلاعات الکترونیکی می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

  •  پایان پشتیبانی نرم‌افزاری

بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی از محصولات خود روی ویندوز XP را متوقف می‌کنند. برای مثال نسخه جدید بسته نرم‌افزاری آفیس تنها از سیستم‌عامل‌های امروزی پشتیبانی می‌کند و روی ویندوز XP اجرا نخواهد شد.

  •  پایان پشتیبانی سخت‌افزاری

اکثر سازندگان سیستم‌های کامپیوتری پشتیبانی از ویندوز XP را روی سیستم‌های کنونی و سیستم‌های جدید خود متوقف خواهند کرد. این بدان معناست که درایورهای سخت‌افزاری، دیگر برای این سیستم‌عامل منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا