رفتن به محتوای اصلی

نخستین سایت در جهان با دامنه به فونت فارسی رونمایی شد

نخستین سایت ایرانی در جهان با دامین به فونت فارسی نقطه‌بازار (.بازار) به نشانی «امن.بازار» راه‌اندازی شد.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] گل‌مر بحری مدیرعامل شرکت پارس آتنا دژ و رییس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر تهران با اعلام این خبر گفت: مدتی است بحث استفاده از دامنه‌های به فونت فارسی در کشور مانند دامنه .ایران و .پارسی مطرح شده و سرانجام برای نخستین بار در جهان سایتی رسمی با دامنه‌‌ای با فونت فارسی به نشانی امن.بازار رونمایی شده است.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] وی در مورد اهمیت دامنه .بازار توضیح داد: به دلیل استفاده از واژه بازار در زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، اردو و کردی، این دامنه فرصتی طلایی برای حضور کسب و کارهای ایرانی در بازارهای کشورهای منطقه است. همچنین .بازار دامنه‌ای متناسب برای فعالیت در زمینه تجارت الکترونیکی است و می‌تواند به عنوان دامنه مرجع فعالان این حوزه در منطقه مطرح شود.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] رییس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نصر تهران در مورد چگونگی راه‌اندازی این دامنه گفت: به طور معمول برای راه‌اندازی یک دامنه جدید ابتدا تعدادی سایت پایلوت توسط تیم ‌راه‌انداز بالا می‌آید. پس از تست موفقیت‌آمیز دامنه، تعداد محدودی دامنه به عنوان پیشگام (پایونیر) به کسب و کارهایی با برنامه تجاری مشخص و مناسب فروخته می‌شود.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] بحری افزود: گروه آتنا نیز به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، برای خرید یکی از این دامنه‌ها اقدام کرد و اکنون نخستین سایت پایونیر در دنیا با این دامنه راه‌اندازی شده است.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] مدیرعامل شرکت پارس آتنا دژ با بیان این که این سایت با دامین «امن.بازار» اکنون در دسترس کاربران اینترنت قرار دارد گفت: در امن.بازار قرار است به صورت تخصصی کلیه محصولاتی که به نوعی با حوزه امنیت و تجهیزات ایمنی در ارتباطند، از آنتی ویروس‌ها برای امنیت افراد و سازمان‌ها گرفته تا دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات آتش‌نشانی عرضه شود که از این نظر نیز در نوع خود نخستین است.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] وی افزود: فعلا سایت در مرحله آزمایشات اولیه قرار دارد و به همین دلیل تنها محصولات آنتی ویروس کسپرسکی بر روی آن عرضه می‌شود، اما به زودی، سایر محصولات نیز به تدریج افزوده خواهد شد.
[separator type=’transparent’ color=” thickness=” up=’5′ down=’5′] بحری همچنین از همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات امنیتی و تجهیزات ایمنی برای مشارکت در امن.بازار دعوت کرد: تمامی علاقه‌مندان به عرضه محصولات خود در سایت امن.بازار می‌توانند درخواست‌های خود را به همراه معرفی محصول و شرکت‌شان به نشانی info@amnbazaar.ir ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا