رفتن به محتوای اصلی
کسپرسکی محافظ اینترنت و ابزارهای دیجیتال شما

کسپرسکی محافظ اینترنت و ابزارهای دیجیتال شما

امروزه تمام فعالیت‌های روزانه ما به نحوی با ابزارهای دیجیتال مرتبط است و روند وابستگی ما روز به روز در حال افزایش است. چه بخواهیم قبول کنیم چه آن را انکار کنیم، زندگی ما تحت تاثیر ابزارهای دیجیتال پیش می‌رود.

استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال فرصت‌ها و مزایای فراوانی برای ما فراهم می‌کند. خیلی از کسب و کارها و خدماتی که به مردم ارائه می‌شه از بستر اینترنت انجام می‌شود. بد نیست بدانید طبق آخرین آمار در اوایل سال ۲۰۱۹ تقریبا ۵۵% از جمعیت جهان به اینترنت متصل بوده‌اند و قسمت اعظم آن را موبایل‌ها و تبلت‌ها از آن خود کرده‌اند.

اما اینترنت بستر مناسبی برای مجرمان است و آن‌ها از این فرصت فراهم آمده نهایت استفاده را می کنند و بی‌گناهان زیادی را قربانی خود می‌کنند. برخی مجرمان از این بستر برای آسیب رساندن به افراد، برخی به عنوان یک کانال برای به سرقت بردن پول استفاده می‌کنند. برخی دیگر هویت و اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می‌کنند و از آن‌ها باج می‌گیرند.

از طرفی بدافزارها، ویروس‌‌ها و باج افزارها پلتفرم موبایل را محلی مناسب برای آلوده کردن در نظر گرفتن. در بیشتر مواقع موبایل شما، مهمتر از دستگاه‌های هوشمند دیگر مثل لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما به حساب می‌‌آید. چرا که تمام اطلاعات شخصی از جمله شماره تلفن‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، اطلاعات بانکی و… در موبایل شما قرار دارد. به همین دلیل است که مجرمان اینترنتی تمرکزشان را بر روی تلفن‌های همراه و تبلت شما می‌کنند.

مردم اطلاعات مهم و کاربردی خود را در حافظه موبایل خود ذخیره می‌کنند. بعضی از آن‌ها بسیار مهم و حساس هستند، مثل فایل‌ها و پروژه‌های کاری، کلمه‌های عبور، فیلم‌ها و عکس‌های همسر و کودکانشان و…

طبق آمار بدست آمده اطلاعات ذخیره شده در موبایل به شرخ زیر اعلام شده:

در آمارهای به دست آماده ترس از دست دادن اطلاعات موبایل خیلی بیشتر از دست دادن اطلاعات کامپیوتر و لپ تاپ ارزیابی شده.

برای مقابله با خطراتی که اطلاعات شما را تهدید می‌کنند کسپرسکی راهکاری مناسب دارد. راهکارهای ارائه شده از طرف کسپرسکی تنها برای موبایل و تبلت شما نیستند، می‌توانید اطلاعات کامپیوتر و لپ تاپ خود را نیز محافظت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا