رفتن به محتوای اصلی
چطور امنیت حساب توییتر خود را افزایش دهیم؟

چطور امنیت حساب توییتر خود را افزایش دهیم؟

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پر استفاده است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام متنی خود را توییت نامیده می‌شود، ارسال کنند. توییتر تنها مختص کاربران عادی نیست و افراد مشهور، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران و… از این شبکه استفاده می‌کنند. محبوبیت این شبکه اجتماعی باعث شده تا نظر هکرها به آن جلب شود و کنترل حساب کاربری افراد بسیاری را در دست بگیرند. در این مقالبه قصد داریم به شما چندنکته امنیتی ساده را یادآوری کنیم تا حساب کاربری شما را در مقابل این تهدیدات ایمن باشد.

رمز عبور قوی

اولین و ابتدایی‌ترین قدم برای افرایش امنیت حساب کاریری شما، ایجاد یک رمز عبور قوی و پیچیده است. شما می‌توانید از نرم‌افزارهای تولید رمز عبور استفاد کنید و یا خودتان با ترکیب حروف مختلف، اعداد و علامت‌های خاص رمز عبور قدرتمند بسازید. پیشنهاد می‌کنیم “نکاتی در خصوص امنیت رمز عبور” را مطالعه کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای

توییتر نیز از شیوه امنیتی احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند. بدین صورت که علاوه بر رمز عبور باید کد امنیتی دوم را که از طریق اس‌ام‌اس دریافت می‌کنید، وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. بدین صورت هکرها علاوه بر رمز عبور، باید به شماره موبایل هم دسترسی داشته باشد.

مراقب فیشینگ باشید

هکرها با صفحات جعلی از شما درخواست تایید یا تغییر رمز عبور می‌کنند و از این طریق اطلاعات شما را به سرقت می‌برند. توجه داشته باشید، هیچگاه توییتر از شما در ایمیل یا پیام خصوصی درخواست رمز عبور نمی‌کند. پس مراقت ایمیل‌ها و پیام‌های جعلی باشید.

روی هر لینکی کلیک نکنید

بیشتر کاربران توییتر از سرویس‌های کوتاه کننده لینک استفاده می‌کنند. تا زمانی که روی این لینک‌ها کلیک نشود مقصدشان مشخص نمی‌شود. پس بهتر است برای امنیت بیشتر لینک‌های مشکوک را از طریق سایت‌هایی که لینک را به حالت قبل بر می‌گردانند استفاده کنید.

مراقب اپ‌های واسط باشید

بعضی از اپلیکیشن‌های یا سرویس‌های آنلاین برای ارائه خدمات از شما می‌خواهند به حساب کاربری توییتر شما دسترسی داشته باشند. بررسی کنید که این دسترسی‌ها مجاز باشد و البته به هر سرویسی هم اعتماد نکنید.

حریم شخصی خود را در توییتر کنترل کنید

بیشتر کاربرانی که در توییتر حضور دارند، از تنظیمات حریم شخصی پیشفرض استفاده می‎کنند. اگر توییت‌های خصوصی و عکس‌های خانوادگی خود را در توییتر منتشر می‌کنید حتما در تنظیمات حریم خصوصی خود یک بازنگری انجام دهید.

مراقب موبایل خود باشید

در نهایت برای نگهداشتن امنیت حساب‌های کاربری آنلاین خود، از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید. کامپیوتر و موبایل خود را قفل کنید و سعی کنید پس از هر بار استفاده از حساب کاربری خود خارچ شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا