رفتن به محتوای اصلی
نکاتی در خصوص امنیت رمز عبور

نکاتی در خصوص امنیت رمز عبور

همه باید نسبت به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود در دنیای دیجیتال احساس مسئولیت کنیم تا جلوی مشکلات و آسیب‌های احتمالی را بگیریم. یکی از اقدامات امنیتی مهم در این خصوص استفاده از رمز عبور قدرتمند و پیچیده است. در این مقاله قصد داریم به چند نکته امنیتی در خصوص رمز عبور اشاره کنیم.

رمز عبور قدرتمند و پیچیده انتخاب کنید!

در انتخاب رمز عبور دقت کنید، هیچگاه از اطلاعات شخصی خود مثل نام، مدل ماشین، حیوان خانگی، محل زندگی و… استفاده نکنید. در صورت استفاده از این موارد حدس زدن و یافتن رمز عبور شما توسط هکر راحت‌تر می‌شود. سعی کنید رمز عبور شما حداقل ۱۲ حرف داشته باشد و شامل اعداد، حروف کوچک و بزرگ و حروف خاص باشد. بهترین راه برای انتخاب یک پسورد قوی استفاده از سرویس‌های ساخت پسورد است.

از یک رمز عبور برای همه حساب‌های کاربری آنلاین خود استفاده نکیند!

اگر از یک رمز عبود برای چند حساب کاربری استفاده می‌کنید، امنیت و حریم شخصی خود را در معرض خطرر قرار دادید. در صورت هک شدن رمز عبور یکی از حساب‌های کاربری آنلاین شما احتمالا دیگر ‌حساب‌های کاربری‌تان نیز هک خواهند شد. رمز عبور منحصر به فرد از رمز عبور پیچیده‌تر مهم‌تر است.

رمز عبور خود را در مرورگر ذخیره نکنید.

مرورگرها برای راحتی کار شما اقدام به ذخیره‌سازی و نگهداری رمز‌های عبور می‌کنند. به آن‌ها اجازه ندهید، چرا که امنیت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به جای آن از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

پرسش‌های امنیتی را ساده جواب ندهید!

اگر در حال پاسخ دادن به پرسش‌های امنیتی هستید، هیچگاه از جواب‌های مشخص مثل، نام معلم، نام مدرسه، اولین ماشین و… جواب ندهید. شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند کاربران اطلاعات عمومی را از اینستاگرام و فیسبوک بدانند.

احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

اگر احراز هویت ۲ مرحله‌ای را فعال کرده باشید، در صورتی که کسی رمز عبور شما را بدست آورد باز هم نمی‌توانید به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند. در واقع با فعال سازی این آپشن، امنیت خود را چند مرحله قوی‌تر می‌کنید.

این‌ها جزو مهم‌ترین مواردی است که باید برای امنیت رمز عبور خود رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا