رفتن به محتوای اصلی
سال پیش در کسپرسکی چه گذشت؟

سال پیش در کسپرسکی چه گذشت؟

هک شدن و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات شخصی ما می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود. اطلاعاتی که می‌توانند به سرقت روند، از حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی ما گرفته تا عکس‌های شخصی و حتی اطلاعات بانکی و پول ما باشد. اما ما برای حفظ و نگهداری این اطلاعات چه می‌کنیم؟ چطور باید در برابر این تهدیدات و خطرات مقابله کرد؟ چه راهکاری برای ما وجود دارد؟

بد نیست بدانیم در سال گذشته چه حملاتی از طریق ویروس‌ها، بدافزارها و باج افزارها به وقوع پیوست.

سال گذشته در کسپرسکی

۲۷ درصد کامپیوتر‌ها هک شدن

طبق آمار بدست آماده در سال گذشته چیزی در حدود ۲۷ درصد از کامپیوترهای کاربران از روش‌های مختلف هک شدن و یا توسط بدافزارها و باج افزارها آلوده شده‌ بودن. این میزان نسبت به سال‌های قبل روند صعودی داشته که بدین معناست هوش مصنوعی بکار رفته در بدافزارها قوی‌تر شده و درصد استفاده کنندگان از محصولات امنیتی تغییر زیادی نکرده. البته آگاه نبودن افراد نسبت به فضای آلوده اینترنت و حافظه‌های قابل حمل مثل هارد و فلش نیز در افزایش درصد این حملات تاثیرگذار بوده است.

بدافزارها عامل ۲۹٫۴ درصد از حمله کامپیوترها بودن

چیزی حدود ۲۹٫۴ درصد از حملات کامپیوتری مربوط به بدافزارها است. بدافزارهایی که باعث آزار و اذیت کاربران می‌شدن و گاهی خساراتی به سخت افزار کامپیوترها نیز می کردن. این بدافزارها از طریق شبکه اینترنت و حافظه‌های آلوده‌ای که به کامپیوتر قربانی وصل می‌شد منتقل می‌شدن. این نوع از برنامه‌های مخرب بیشتر از طریق شبکه‌ اینترنت و نصب نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های غیرمجاز و نامعتبر تکثیر می‌شوند.

هک شدن ۲۸ درصد اینترنت‌های بی‌سیم

اینترنت WiFi مودم‌های خانگی، روترهای بی‌سیم شرکتی و حتی اینترنت‌های Hotspot شده جزئی از ۲۸ درصد هک شدگان هستند. اکثرا به دلیل انتخاب رمز عبورهای ساده، عدم آشنایی با سیستم WPS مودم‌ها و نداشتن فایروال‌‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی بوده است.

دفع بیش از ۱ میلیون حمله بانکی

در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱ میلیون حمله سایبری به بانک‌ها و حساب‌های شخصی و دولتی افراد مختلف شده بود که تمام این حملات توسط نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی شناسایی و مسدود شدن. حجم حملات سایبری در این سال‌ها بسیار بالا بوده و شرکت‌های امنیتی فشار زیادی را تحمل کردن.

شناسایی بیش از ۱۵ میلیون خرابکاری

کسپرسکی دارای یک آزمایشگاه تخصصی در زمینه شناسایی رفتارهای مشکوک و انواع بدافزارها، ویروس‌ها و باج افزارها است. گزارشی که از آزمایشگاه کسپرسکی منتشر شد حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون مورد خرابکارانه مختلف در کسپرسکی شناسایی شده و برای هرکدام راهکاری عملی اعلام شده است.

پاسخ به ۱ بیلیون حمله در جهان

طبق آخرین گزارشات، سال گذشته تعداد حملات سایبری افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته و در این مدت کسپرسکی توانسته به تمام حملاتی که در سراسر جهان به وقوع می‌پیوسته، پاسخ دهد. تعداد این حملات چیزی در حدود ۱ بیلیون عدد اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا