رفتن به محتوای اصلی
تلویزیون‌های هوشمند هم ویروسی می‌شوند!

تلویزیون‌های هوشمند هم ویروسی می‌شوند!

نسل جدید تلویزیون‌ها از نوع هوشمند هستند. بدین معنا که درون خود سخت‌افزاری همانند کامپیوتر و دارای سیستم عامل می‌باشند. این تلویزیون‌ها با اتصال به اینترنت حجم انبوهی از محتوا و مطالب را در اختیار شما قرار می‌دهد.  اما سوالی که برای همه ما پیش می‌آید این است که، تلویزیون‌های هوشمند هم ویروسی می‌شوند؟ آیا امکان دارد برای ما دردسر ایجاد کنند؟

هک شدن یا ویروسی شدن هر نوع وسیله الکترونیکی امکانپذیر است، پس با این حساب خطر ویروسی شدن تلویزیون‌های هوشمند بالا می‌رود. این مسئله در مدل‌های اندرویدی که آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به مدل‌های غیر اندرویدی دارد، بیشتر می‌شود. هک کردن رایانه شما می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را به سرقت ببرد اما تلویزیون هوشمند شما احتمالا هیچ سودی برای هکر نخواهد داشت. پس شاید این دلیلی باشد که هکرها به سرغ تلویزیون‌های هوشمند نیایند چون ارزش خاصی برایشان ندارد.

گزارشات متعددی از ویروسی شدن تلویزیون‌های هوشمند اعلام شده بود و مشکل همه آن‌ها با برگرداندن به تنظیمات کارخانه برطرف شده است.

در صورت هک شدن تلویزیون هوشمند چه اقدامی باید انجام داد؟

  • از آنتی ویروس تلویزین هوشمند خود استفاده کنید. بیشتر تلویزیون‌های هوشمند آنتی ویروس دارند، خیلی قوی و پیشرفته نیستند اما بی‌تاثیر هم نیست.
  • تلویزیون را به تنظیمات کارخانه‌ای برگردانید. این کار معمولا جواب می‌دهد.
  • نرم‌افزارها و سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند خود را بروز کنید. معمولا هکرها از باگ‌ها امنیتی برنامه‌های قدیمی برای نفوذ استفاده می‌کنند.
  • از اتصال USB های آلوده و یا مشکوک به آلودگی خودداری کنید. حتما قبل از اتصال به تلویزیون یکبار توسط آنتی ویروس کامپیوتر آن را اسکن کنید.
  • در تلویزیون هوشمند خود از مرورگرهای مطمئن‌تر بجای مرورگر پیشفرض استفاده کنید. مثل گوگل کروم، فایرفاکس یا اپرا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا