رفتن به محتوای اصلی
۳ راه مقابله را کلاهبرداری اینترنتی (فیشینگ)

۳ راه مقابله را کلاهبرداری اینترنتی (فیشینگ)

برای متوقف کردن کلاهبردارهای اینترنتی و فیشینگ، باید بدانید که مجرمان آنلاین چطور و با استفاده از ایده‌های خلاقانه در اینترنت فعالیت می‌کنند.

برای مقابله با این تهدیدات همیشه باید نرم افزار امنیتی مناسب در سیستم خود داشته باشید. علاوه بر آن کارهای دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای حافظت از خود انجام دهید. ذهن شما مانند یک سیستم عامل است و باید آن را در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ تضمین کند. در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا خود را از قربانی شدن حفاظت کنید.

۱- به یاد داشته باشید که خود شما بزرگترین آسیب‌پذیری هستید.

کلاهبرداری فیشینگ بدون کمک شما نمی‌تواند کار کند. به طور کلی در کلاهبردارهای فیشینگ موفق، حداقل به دو کلیک توسط شما نیاز است. باز کردن ایمیل و کلیک روی پیوند یا پیوست! معمولاً مراحل دیگری وجود دارد که سرنوشت شما را رقم می‌زند، مثل کلیک کردن بر روی “فعال‌سازی محتوا” برای اینکه باج افزار بتواند شما را آلوده کند یا اطلاعات شخصی شما را در فرم کلاهبرداری به سرقت ببرد. هر مرحله‌ای که کمتر پیش بروید، احتمالاً باعث می شود کلاهبرداری کمتر شود و فرصتی برای نجات خود بدست آورید.

۲- به خودتان آموزش بدید که فقط روی ایمیل کلیک نکنید.

برخی از کلاهبرداری‌های فیشینگ بسیار هدفمند هستند و به عنوان Spear Phishing نیز شناخته می شوند. این مدل فیشینگ ممکن است هدف درگیر کردن احساسات شما ارسال شوند زیرا از حساب هک شده دوستان و همکاران شما ارسال می‌شوند. هر چیزی که در ایمیل باورپذیری بیشتری برای شما داشته باشد به کلاهبرداری کمک می کند. بنابراین اغلب با استفاده از ظاهر جعلی از مارک‌های بزرگی که به آنها اعتماد دارید، کلاهبرداری‌ها ارسال می شوند.

در نهایت ممکن است همه ما فریب این مدل فیشینگ‌ها را بخوریم. با آموزش یک قاعده به عنوان “کلیک نکردن بر روی هر چیزی در ایمیل”، می‌توانیم شانس این را داشته باشیم تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنیم.

۳- با احساسات شما طوری بازی می‌کنند که احساس پیروزی کنید.

کلاهبرداری‌های فیشینگ از تمایل ما به خبرهای بزرگ و ترس از چیزهای بد سو استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها می‌دانند که ما احتمالا منتظر چیزی هستیم پس از روش‌های مختلف با ما ارتباط می‌گیرند، مثل ارسال یک هدیه!

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا