رفتن به محتوای اصلی

کسپرسکی محصولات آموزش آگاهی سایبری را معرفی کرد

شرکت کسپرسکی اعلام کرد تعدادی از محصولات آموزش آگاهی سایبری ویژه کامپیوتر را با هدف افزایش کلی امنیت کسب و کارها در دسترس قرار داده است. این کار به وسیله بنیان نهادن فرهنگ ایمنی سایبری و ارایه انگیزش مناسب و اطلاعات ضروری برای شناسایی و اجتناب از تهدیدات سایبری به کارمندان انجام می‌گیرد. محصولات آموزش آگاهی سایبری، کارمندان را در سطوح مختلف از کارمندان عادی تا مدیران ارشد پوشش می‌دهد. با توجه به یافته‌های تحقیقات  مشخص شد اطلاعات به دست آمده از آموزش‌های تعاملی بر مبنای کامپیوتر، به احتمال ۹۳ درصد به صورت روزانه مورد استفاده قرار گرفته و سبب کاهش ۹۰ درصدی حوادث می‌شود[۱]، این نوع آموزش‌ها برای کمک به کسب و کارها و کارمندانشان برای حفظ و افزایش آگاهی و کاهش ریسک خطرات ضروری است.
اشتباهات انسانی به عنوان یکی از دلایل اصلی حوادث امنیتی سایبری در کنار تهدیدات بزرگی مانند حملات هدفمند و آلودگی باج افزارها محسوب می‌‌شود. به طور میانگین، سازمان‌های بزرگ ۵۵۱ هزار دلار برای ترمیم رخنه‌های امنیتی هزینه می‌کنند، در حالی که این رقم برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ۳۸ هزار دلار است[۲]. تهدیدات مرتبط با انسان‌ها مانند فیشینگ، در ۱۰ تای نخست لیست بزرگترین آسیب‌های حوادث سایبری در حوزه زیان‌های مالی قرار می‌گیرد. این همان جایی است که آموزش آگاهی سایبری برای آن طراحی شده و اجرای درست آن سبب کاهش مسوولیت کارکنان بخش IT می‌شود و همچنین به شرکت‌ها برای حفاظت از اطلاعات سازمانی و کاهش زیان‌های وابسته به حوادث امنیتی کمک می‌کند.
Slava Borilin مدیر برنامه آگاهی سایبری شرکت کسپرسکی در این باره می‌گوید: «آگاهی سایبری بخش مهمی از استراتژی سایبری است، با این حال ۸۰ درصد مدیران بخش امنیت اطلاعات، هنوز از وضعیت موجود راضی نیستند. بدترین سناریوی قابل تصور، که می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم، این است که آموزش امنیتی کارمندان مانند آموزش علیه آتش باشد: موضوعی مشخص، کسل کننده و اجتناب ناپذیر که با بی‌انگیزگی مخاطب روبرو می‌شود».
وی ادامه می‌دهد: «نگرش ما به برنامه آموزشی متفاوت است. با وجود تخصص گسترده در حوزه تهدیدها، این دوره‌های آموزشی در درجه نخست بر روی روانشناسی انسان‌ها متمرکز شده و برای مشارکت و ایجاد انگیزش بیشتر در مخاطبان طراحی شده است. ما همچنین انتظارات مختلف پرسنل با توجه به سطح مدیریتی‌شان را در نظر می‌گیریم. در نتیجه، ما برنامه‌های آموزشی مشارکتی را با استفاده از آخرین فناوری‌های بازی گونه، پیشنهاد می‌کنیم که نتایج واقعی و قابل محاسبه‌ای را برای حفظ امنیت سازمان در پی دارد».
محصولات آموزشی آگاهی سایبری شامل سه محصول اصلی می‌شود:
Kaspersky Interactive Protection Simulation که برای مدیران ارشدطراحی شده است و افراد حرفه‌ای و تصمیم‌گیر در بخش‌های مختلف را دور هم جمع کرده و اهداف آنها را برای محافظت از دارایی‌های شرکت هم راستا می‌کند. در یک دوره آموزشی مشارکتی سریع و فشرده، به مدیر ارشد می‌آموزد چگونه با حوادث امنیت سایبری روبرو شود، به طور موثر با بخش‌های امنیت IT و تجاری همکاری کرده و ارتباط میان هزینه امنیت و زیان‌های بالقوه در سود و درآمد کسب و کار را درک کند.
Cyber Safety Management Games Training به طور ویژه برای مدیران میانی طراحی شده و هدف نهایی آن ایجاد انگیزه در میان آنها برای ایجاد یک محیط امن سایبری در بخش‌های مختلف است. این محصول ویژه برای سازمان‌های بزرگ
طراحی شده است و این ماژول‌های آموزشی برمبنای کامپیوتر، سطح پایه‌ای از اطلاعات در مورد تهدیدات سایبری واقعی و چگونه مقابله یک شرکت در مقابل این تهدیدات را ایجاد می‌کند. این برنامه توضیح می‌دهد که چرا یک مدیر باید به امنیت اهمیت دهد، کمک می‌کند میان رفتارهای ایمن و نا امین تفاوت قایل شده و بایدها و نبایدها را در عمل مشخص می‌کند.
Employee Skills Training Platform برای تمام کارمندان طراحی شده است. این دوره آموزشی بر مبنای کامپیوتر، اطلاعات و مهارت‌های فعلی امنیت سایبری کارمندان را ارزیابی می‌کند و به افراد برای درک پارادایم‌های مهم امنیت سازمان کمک می‌کند که شامل مقابله با فیشینگ، امنیت دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند، حفاظت از اطلاعات، مرور ایمن وب و موارد دیگر می‌شود. نتایج با همکاری شرکت کسپرسکی و شرکت Wombat Security قابل اندازه‌گیری هستند.
برای آگاهی بیشتر در مورد دوره آموزشی هوشیاری سایبری کسپرسکی، با بخش آگاهی سایبری شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا (داخلی ۲۱۷)  تماس بگیرید.
همچنین می توانید به بخش سازمانی سایت ما  مراجعه کنید. آموزش امنیتی بخش مهمی از توسعه سرویس‌های هوشمند کسپرسکی محسوب می‌شود. این بخش همین طور شامل به اشتراک گذاری توصیه‌ها میان متخصصان امنیت IT، پاسخ به حوادث و موارد دیگر می‌شود. اطلاعات بیشتر در این صفحه در دسترس است.
 


 
[۱] براساس مطالعات کسپرسکی بر روی مشتریان و اطلاعات به دست آمده از Wombat Security
[۱] براساس آمار و ارقام مطالعه جهانی کسب و کارها، انجام شده به وسیله شرکت کسپرسمی و شرکت B2B International

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

برگشت به بالا